Ξ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 21 / 5 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
Σελίδα 1 από 1
Ξ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 21 / 5 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
1)What is Artaudian?, Προσκεκλημένος Αντώνης Βάθης.
2) H Καταστροφή της Κάθετης Σκέψης- Η Επιθυμία των σωμάτων και Τα σώματα της Επιθυμίας, Sade,Nitzsche, Klossowski
2) H Καταστροφή της Κάθετης Σκέψης- Η Επιθυμία των σωμάτων και Τα σώματα της Επιθυμίας, Sade,Nitzsche, Klossowski
Έχει επεξεργασθεί από τον/την City Travellers στις Πεμ Μάης 21, 2015 9:57 pm, 1 φορά
Απ: Ξ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 21 / 5 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
Αρτώ / Βαν Γκογκ
avec un pistolet
***
Παρίσι, 1947. O Αντονέν Αρτώ εμφανίζεται σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Δείχνει ήρεμος.
Είναι ήρεμος. Ύστερα από εννέα χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού και έχοντας υποστεί
51 ηλεκτροσόκ, μοιάζει να έχει επανέρθει στην «τάξη».
Η διάλεξή του έχει τίτλο «Βαν Γκογκ, ο Αυτόχειρας της Κοινωνίας». Το περιβάλλον γύρω
του είναι ασφυκτικό. Το κοινό σιωπηλό. Το φρόνημά του υψηλό. Έχει έρθει με αποδείξεις.
Τις κουβαλάει στα 406 μουντζουρωμένα τετράδια που δεν αποχωρίζεται ποτέ.
Όλη η καλή κοινωνία του Παρισιού έχει κατακλύσει τον χώρο για να τον ακούσει.
Gide, Breton, Camus, Lacan.
Υπερασπίζεται με πάθος μια ιδέα: η αυτοκτονία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε τους
εκτελεστές της. Αναζητώντας αρχικά μέσα στους πίνακες, τις σημειώσεις και την
αλληλογραφία του μεγάλου ζωγράφου τα αίτια της αυτοχειρίας του, υποπτεύεται
πως οι πραγματικοί αυτουργοί βρίσκονται ανάμεσα στο ακροατήριό του.
Ο Αρτώ ταυτίζεται, ηλεκτρίζεται, μαγεύεται και πάσχει. Νιώθει τον παλμό του Βαν Γκογκ
και προφητεύει. Θέλει να ξεσκεπάσει τους ενόχους. Θέλει να φωνάξει για τους αθώους.
Θέλει να αρθρώσει την τελευταία συλλαβή ανάμεσα στη μεγάλη αδικία του κόσμου και
σε αυτό που μεσολαβεί μέχρι κάποιος να φτάσει να κοιμάται αγκαλιά με ένα γεμάτο πιστόλι.
Η παράσταση Αρτώ / Βαν Γκογκ
avec un pistolet της Ιόλης Ανδρεάδη
βασίζεται στο δοκίμιο του Αντονέν Αρτώ «Βαν Γκογκ:
ο αυτόχειρας της κοινωνίας»,
που δημοσιεύτηκε το 1947, ένα χρόνο πριν τον θάνατο του συγγραφέα.
Παραγωγή Θέατρο Σημείο
avec un pistolet
***
Παρίσι, 1947. O Αντονέν Αρτώ εμφανίζεται σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Δείχνει ήρεμος.
Είναι ήρεμος. Ύστερα από εννέα χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού και έχοντας υποστεί
51 ηλεκτροσόκ, μοιάζει να έχει επανέρθει στην «τάξη».
Η διάλεξή του έχει τίτλο «Βαν Γκογκ, ο Αυτόχειρας της Κοινωνίας». Το περιβάλλον γύρω
του είναι ασφυκτικό. Το κοινό σιωπηλό. Το φρόνημά του υψηλό. Έχει έρθει με αποδείξεις.
Τις κουβαλάει στα 406 μουντζουρωμένα τετράδια που δεν αποχωρίζεται ποτέ.
Όλη η καλή κοινωνία του Παρισιού έχει κατακλύσει τον χώρο για να τον ακούσει.
Gide, Breton, Camus, Lacan.
Υπερασπίζεται με πάθος μια ιδέα: η αυτοκτονία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε τους
εκτελεστές της. Αναζητώντας αρχικά μέσα στους πίνακες, τις σημειώσεις και την
αλληλογραφία του μεγάλου ζωγράφου τα αίτια της αυτοχειρίας του, υποπτεύεται
πως οι πραγματικοί αυτουργοί βρίσκονται ανάμεσα στο ακροατήριό του.
Ο Αρτώ ταυτίζεται, ηλεκτρίζεται, μαγεύεται και πάσχει. Νιώθει τον παλμό του Βαν Γκογκ
και προφητεύει. Θέλει να ξεσκεπάσει τους ενόχους. Θέλει να φωνάξει για τους αθώους.
Θέλει να αρθρώσει την τελευταία συλλαβή ανάμεσα στη μεγάλη αδικία του κόσμου και
σε αυτό που μεσολαβεί μέχρι κάποιος να φτάσει να κοιμάται αγκαλιά με ένα γεμάτο πιστόλι.
Η παράσταση Αρτώ / Βαν Γκογκ
avec un pistolet της Ιόλης Ανδρεάδη
βασίζεται στο δοκίμιο του Αντονέν Αρτώ «Βαν Γκογκ:
ο αυτόχειρας της κοινωνίας»,
που δημοσιεύτηκε το 1947, ένα χρόνο πριν τον θάνατο του συγγραφέα.
Παραγωγή Θέατρο Σημείο
Απ: Ξ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 21 / 5 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
στο τέλος, ο θεατής αποχωρεί με τη συνοδεία της συγκλονιστικής φωνής του πραγματικού Αρτώ από το μικρό απόσπασμα της μοναδικής ραδιοφωνικής εκπομπής που διασώζει τη φωνή του. Φωνής εξώκοσμης που νομίζεις ότι προέρχεται από τα σπλάχνα της ύπαρξης. Ή, έξω από αυτά, για να θυμηθούμε το ‘σώμα δίχως όργανα’, του ίδιου του Αρτώ. | Δημήτρης Τσατσούλης, Ημερόδρομος 17.3.2015
Απ: Ξ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 21 / 5 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
Ποια ήταν όμως η αφορμή για να μελετήσει ο Αρτώ την περίπτωση Βαν Γκογκ; Το 1947, πριν τα εγκαίνια μιας έκθεσης του Βαν Γκογκ στο Παρίσι, ο γκαλερίστας Πιερ Λεμπ ζήτησε από τον Αρτώ να γράψει για τον ζωγράφο. Τον θεωρούσε ειδικό, όχι μόνο γιατί ένας καλλιτέχνης θα έγραφε για έναν άλλο καλλιτέχνη, αλλά και για το λόγο ότι και οι δύο είχαν παρελθόν σε ψυχιατρικές κλινικές. Ο συγγραφέας αμφισβήτησε την άποψη ότι για όλα έφταιγε η απομόνωση και οι ψυχικές διαταραχές του ολλανδού ζωγράφου. Ανέπτυξε τη θέση ότι λόγω της εξαιρετικής διαύγειάς του, πολλοί αισθάνθηκαν άβολα. Η ζωγραφική του ήταν ενοχλητική σε πολλούς. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν την μεγαλοφυΐα του. Τον οδήγησαν λοιπόν στο περιθώριο και στη συνέχεια στην αυτοκτονία.
Παρόμοια θέματα
» Ι΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 26 / 2 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Κ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 26 / 2 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Ο΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 25 / 6 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Λ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 26 / 2 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Z' ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 15/ 1/ 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Κ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 26 / 2 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Ο΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 25 / 6 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Λ΄ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 26 / 2 / 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
» Z' ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΜΠΤΗ 15/ 1/ 2015 Γ΄ΣΑΙΖΟΝ (γ΄S)
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης